Onze zorg

Goede zorg organiseren is aansluiten bij de leefwereld van de jongere en de zorg afstemmen op de jongere en op wat hij/zij nodig heeft. Om samen toe te werken naar een situatie waarbij de hulp van Rubix zorg niet meer nodig is, omdat de jongeren en zijn/haar naasten het weer zelf kunnen.

 
RZ_Girl_laughing_2680x1300.jpg
RZ_Onze-zorg_Werkwijze_1.jpg

Werkwijze

De werkwijze van Rubix zorg is niet op voorhand vastgelegd. Samen met de jongere, zijn/haar betrokken netwerk en de aanmelder inventariseren wij wat de hulpvraag is en wat er minimaal nodig is om de jongere weer op weg te helpen. Dit doen wij volgens de presentiebenadering, waarbij de relatie tussen de jongere en de ambulant hulpverlener de basis vormt voor hulp en ondersteuning. 

RZ_Boy_02.jpg

Rode draad

De rode draad in ieder traject is de relatiegerichtheid en onvoorwaardelijkheid naar de jongere toe. Onze ambulant hulpverleners zijn flexibel, doen wat nodig is en staan naast de jongeren. Wij zijn en blijven beschikbaar en geloven dat wij daarmee het verschil kunnen maken in het leven van de jongere en zijn/haar naasten.  

Ieder traject kent drie fases

 
Fase-landscape-1S.gif

1 — Contact maken

In deze eerste fase ligt de nadruk op contact maken. Na aanmelding plant de ambulant hulpverlener een kennismakingsgesprek met de jongere en direct betrokkenen. 

Fase-landscape-2S.gif

2 — Samen op pad

In deze fase staat de reden van aanmelding op de voorgrond. De ambulant hulpverlener gaat samen met de jongere aan de slag met de opgestelde doelen.

Fase-landscape-3S.gif

3 — Borging

In de laatste fase staat het borgen en afsluiten van de zorg centraal. Het gaat dusdanig goed met de jongere, dat de zorg kan worden afgebouwd. 

Behandeling

De ambitie van Rubix zorg is om te doen wat nodig is om te zorgen dat jongeren veilig en gelukkig thuis opgroeien. Behandeling kan hierin een goede aanvulling zijn. Je kunt bij Rubix zorg terecht voor korte behandelvragen, maar ook voor een gezinsgerichte aanpak.  


 

Meer weten?

Wil je meer weten over ons, ons kwaliteitsbeleid of onze zorg, neem dan contact met ons op. Lees onze jaarverslagen (2020, 2021, 2022) of het inspectierapport. Iemand aanmelden kan ook direct online.